مصطفی نیک نامی؛ دکتر علی تقی پورظهیر؛ علی دلاور؛ محمد غفاری مجلیج
دوره 1، شماره 3 ، فروردین 1390، ، صفحه 1-20
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در بین مدیران مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران میباشد. تعداد 308 نفر از مدیران مدارس مقاطع سهگانه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران، به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای با رعایت نسبتها چندمرحلهای انتخاب شدند. در مجموع، ...
بیشتر
هدف اصلی این پژوهش، بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در بین مدیران مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران میباشد. تعداد 308 نفر از مدیران مدارس مقاطع سهگانه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران، به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای با رعایت نسبتها چندمرحلهای انتخاب شدند. در مجموع، یافتههای پژوهش حاضر نشانگر پایایی و روایی مناسب پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، میباشند. همسانی درونی (آلفای کرونباخ) پرسشنامه کامل، 83/0 به دست آمده است که در واقع میزان قابل قبولی میباشد. این میزان آلفا، نشانگر پایایی نسبتاً خوب این پرسشنامه میباشد. نتایج همبستگی بین مقیاسهای پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، و همینطور با پرسشنامه کامل، نشان دهنده همگرایی این پرسشنامه در سنجش پدیدهای واحد میباشد. همبستگی مثبت مقیاسهای پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، با یکدیگر، نشان دهنده روایی همگرای مطلوب پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران میباشد. از این رو براساس یافتههای یادشده، پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در فرهنگ ایرانی قابلیت اجرا را دارد.